بلبرینگ های فاقد قفسه

فولی کش سری TMMR شرکت SKF
ژانویه 11, 2021
ابزار Portable Vibroscope شرکت NTN
ژانویه 21, 2021
بلبرینگ های فاقد قفسه
Bearing Without Cage

در اکثر بلبرینگ ها قفسه به عنوان یکی از اجزای اصلی محسوب می شود، که در کاهش اصطکاک و افزایش عمر بلبرینگ های غلتشی نقش بسیار مهمی دارد. با این وجود یکسری از بلبرینگ ها بدون قفسه تولید می شوند. عموماً این برینگ ها از دسته رولربرینگ های استوانه ای هستند و ممکن است داری یک یا چندین ردیف غلتک باشند.

با حذف قفسه در این نوع برینگ ها، این امکان بوجود می آید که از تعداد بیشتری غلتک در آن ها استفاده شود و به همین خاطر میزان تحمل بار های سنگین در بلبرینگ های فاقد قفسه به مراتب بیشتر است.

بلبرینگ های فاقد قفسه

اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای مقاله به این مورد اشاره کردیم که قفسه ها نقش بسیار مهمی در کاهش اصطکاک بلبرینگ های غلتشی دارند، پس در نتیجه با حذف قفسه انتظار می رود، میزان اصطکاک در هنگام چرخش بلبرینگ به میزان قابل توجهی افزایش یابد و این امر علاوه بر اتلاف انرژی، موجب سایش و تخریب بلبرینگ نیز می شود.

با توجه به توضیحاتی که در مورد نقاط قوت و ضعف بلبرینگ های فاقد قفسه بیان گردید، این بلبرینگ ها باید در مواردی استفاده شوند که بار اعمالی به بلبرینگ سنگین، ولی سرعت چرخش آهسته باشد. در این مواقع، اصطکاک اهمیت کمتری پیدا می‌کند و تمرکز اصلی بر تحمل بار است. همچنین انتخاب روانکار مناسب می ‌تواند تا حدی از بروز سایش بیش ‌از حد در این بلبرینگ ها جلوگیری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *