کاسه نمدهای مختلف و نحوه انتخاب صحیح آن ها برای صنایع گوناگون

دستکش های مقاوم در برابر حرارت و روغن
فوریه 9, 2021
معرفی پولی کش هیدرولیک پیشرفته SKF
فوریه 22, 2021
Radial shaft seal

از آنجایی که کاسه نمدها تأثیر بسزایی در عملکرد سیستمهای صنعتی دارند، اغلب به عنوان یک مولفه مهم در فرآیند تعمیر و نگهداری تلقی می‌شوند.

با افزایش تجربه در سیستم‌های صنعتی متوجه خواهید شد که هر چالش آب‌بندی می‌تواند فرصتی برای تقویت عملکرد اجرایی شما باشد و ارتباط متقابل بین عملکرد یاتاقان، کاسه نمدها، گریس و پویایی سیستم را بخوبی درک خواهید کرد. با دستیابی به چنین درک عمیقی قادر به حل کلیه مشکلات مرتبط با آب بندی برای تجهیزات مختلف خواهید بود، از فرآیند انتقال نیرو گرفته تا نیروگاهها و سیستم‌های انتقال سیالات.

دما، سرعت، فشار، روان کننده‌ها و سایر شرایط اجرایی به شدت بر عمر و عملکرد کاسه نمدها تأثیر می‌گذارند. درنتیجه راهکار توسعه فرآیند آب بندی مناسب شما، تفاوت قابل توجهی در عملکرد ضعیف، متوسط یا مقبول ایجاد می‌کند. امروزه با وجود طراحی، مواد، روش تست و نصب متنوع کاسه نمدها، تیم‌های مهندسی در سراسر جهان گزینه‌های بسیاری برای پیشبرد صحیح چرخه عمر دستگاه‌های صنعتی‌شان در اختیار دارند. 

کاسه نمدهای صنعتی در معرض طیف گسترده‌ای از شرایط اجرایی چالش برانگیز مانند دما، سرعت، فشار و مواد شیمیایی تهاجمی قرار دارند. بمنظور مدیریت این شرایط و سایر شرایط سخت، انتخاب مناسب‌ترین نوع کاسه نمد ضروری است.

عوامل مختلفی بر انتخاب نوع مواد تشکیل دهنده آن تأثیر گذارند، از جمله مواجهه با سطوح مختلف فشار، دما و الزامات نظارتی متفاوت مرتبط با صنایع غذایی و نوشیدنی یا نفت و گاز. در نهایت جای نگرانی نیست چون طیف گسترده‌ کاسه نمدهای لاستیکی، پلیمرهای گرمانرم، پلاستیک یا PTFE (تترا فلوئورو اتیلن) موجود در بازار با کارایی‌های مختلف مطابقت دارند.

با بکارگیری کاسه نمد شفت مناسب قادر به محافظت مقبول از یاتاقان، حفظ روان کننده و متعاقباَ ارتقاء عملکرد سیستم خواهید بود. کاسه نمدهای شفت شعاعی SKF  می‌توانند بیشترین زمان فعایت را برای کوچکترین ابزارها و دستگاه‌ها تا بزرگترین توربین‌های بادی فراهم کنند. دسته بندی کلی کاسه نمدهای SKF عبارتند از: کاسه نمدهای شفت شعاعی، کاسه نمدهای شفت محوری، کاسه نمدهای هیدرولیک و کاسه نمدهای هدایت سیالات.

از آنجایی که شرایط عملیاتی به طور معمول بر فرایند انتخاب کاسه نمد تاثیر بسزایی دارد، هیچ قاعده کلی برای انتخاب نوع کاسه نمد وجود ندارد. در نتیجه پس از مشخص کردن الزامات خاص هر صنعت و دستگاه‌های آن، می‌توانید از بین مناسب‌ترین مواد و طراحی کاسه نمدها بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *