افزایش سرمایه ‌گذاری شرکت SKF در مکزیک و آمریکا

آشنایی با گریس LGMT 3 با کاربرد عمومی
مارس 18, 2021
تشخیص اصالت بلبرینگ های NSK
آوریل 22, 2021

به تازگی شرکت SKF از افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در دو کشور آمریکا و مکزیک خبر داده است. این سرمایه‌گذاری‌ها در مجموع به ارزش ۵۵۰ میلیون کرون سوئد خواهد بود و هدف از آن، افزایش قدرت رقابت این شرکت در آمریکای شمالی است.

طبق گزارشات شرکت SKF، فروش این شرکت در شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ در آمریکای شمالی، ۲۱ درصد افت داشته که البته بخش قابل توجهی از آن به دلیل بحران کرونا بوده است؛ ولی به نظر می‌رسد که شرکت SKF نگران قابلیت‌های رقابتی خود در مقایسه با سایر تولیدکنندگان بیرینگ برای تصاحب بازار آمریکای شمالی است.

از مبلغ فوق، ۳۵۰ میلیون کرون به منظور گسترش و اتوماتیک نمودن خط تولید SKF در کارولینای جنوبی سرمایه‌گذاری خواهد شد و ۲۰۰ میلیون بقیه در یک خط تولید در کشور مکزیک سرمایه‌گذاری می‌گردد که هدف از آن، انتقال بخشی از تولید رولربیرینگ‌های مخروطی از کشور چین است.

در سال ۲۰۱۸ شرکت SKF از سرمایه‌گذاری تقریباً ۲۰ میلیون یورویی در کشور چین به منظور ارتقاء خطوط تولید رولربیرینگ‌های مخروطی خود در این کشور خبر داد. حال به نظر می‌رسد که SKF قصد دارد تا بخشی از این تولید را به قاره آمریکا منتقل نماید تا فاصله مرکز تولید تا بخشی از بازار مصرف را کاهش دهد.

همچنین احتمال دارد که جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز در اتخاذ این تصمیم تأثیرگذار باشد. این جنگ تجاری زمانی آغاز شد که دولت دونالد ترامپ به بهانه مقابله با کسری تراز تجاری آمریکا در برابر چین تعرفه‌های گمرکی جدیدی را برای برخی از کالاهای چینی وضع نمود. این اقدام با پاسخ متقابل چین همراه شد و از آن پس طی چند مرحله، این دو کشور به فهرست کالاهای مشمول تعرفه‌های گمرکی یکدیگر افزوده‌اند. بیرینگ‌ها نیز جزء کالاهایی هستند که دولت آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات آنها از چین تعیین نمود.

با وجود انتقال بخشی از تولید به مکزیک، همچنان کشور چین یکی از پایگاه‌های اصلی SKF در تولید رولربیرینگ‌های مخروطی باقی خواهد ماند، زیرا خود کشور چین و منطقه جنوب شرق آسیا، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرف این نوع بیرینگ‌ها در جهان به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *