نسل جدید قفسه و غلتک های سوزنی ویژه گیربکس های خورشیدی

ویدیویی جالب از تعویض برینگ توربین بادی
می 27, 2021
معرفی اپلیکیشن SKF Bearing Calculator
ژوئن 2, 2021
عکسی از اجزای داخلی گیربکس خورشیدی

طی سال های اخیر، گیربکس های خورشیدی در صنایع بسیاری مورد توجه و استفاده قرار گرفته شده است. در این نوع از گیربکس ها به طور گسترده ای از رولبرینگ های استوانه ای و سوزنی استفاده شده است. به تازگی شرکت ژاپنی NTN خبری را در رابطه با تولید نسل جدید قفسه و غلتک های سوزنی برای استفاده در گیربکس های خورشیدی را منتشر کرده است.

قفسه هایی که در این برینگ ها استفاده شده نسبت به برینگ های معمولی از فولادی با درصد کربن بیشتر ساخته شده اند. شرکت NTN ادعا می کند این فولاد ها مقاومت بیشتری در برابر پدیده خستگی دارند و در سرعت های چرخش بالا عملکرد بهتری را نیز از خود نشان می دهند.

از نکات قوت دیگری که میتوان به آن اشاره کرد، شکل غلتک ها هستند که بهینه سازی شده اند، این امر باعث می شود میزان تولید صدا توسط برینگ چیزی حدود هشت درصد کمتر شود. همچنین کاهش صدای مذکور، نظر خودروسازان برقی را به خود جلب کرده است، به این علت که میزان صدا در خودرو های برقی بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر تمامی مزیت هایی که در بالا گفته شد، این تغییرات موجب کاهش میزان تنش تماسی در غلتک ها شده و در نتیجه عمر مفید برینگ ها را افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *