برینگ های سوزنی چیست ؟!

در مورد رولبرینگ های ساچمه استوانه ای بیشتر بدانید !
دسامبر 16, 2020
گریس LGLT 2 شرکت SKF مخصوص دما های پایین و سرعت بسیار بالا !
دسامبر 20, 2020
Needle Roller Bearing

برینگ های سوزنی از سال 1950 تا به امروز به صورت وسیعی در اکثر کارخانه ها مورد استفاده قرار گرفته است و اولین بار از آن ها در ماشین های Volkswagen Beetle استفاده شده است.

بلبرینگ سوزنی یک نوعی از خاص از برینگ است که به جای ساچمه های کروی شکل از ساچمه های استوانه ای طولانی و نازک تشکیل شده است و کاربرد بسیاری دارد. سرعت گردش ساچمه های استوانه ای سوزنی در این دسته از برینگ ها بسیار بالا می باشد که به دلیل قطر کم ساچمه های سوزنی می باشد و از این رو میزان اصطکاک ایجاد شده نیز بالاتر بوده و در سرعت های بسیار بالا حتی یک میدان مغناطیسی اندکی نیز ایجاد می شود. برینگ های سوزنی در مقایسه با سایر برینگ های غلتکی معمولی، دارای سطح بزرگتری در تماس با دوران می باشد و به همین علت می توانند بار بیشتری را تحمل کنند.

برینگ های سوزنی اغلب برای پمپ ها، کمپرسور ها، اجزای خودرو و مخابره کننده ها مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از برینگ ها میتوانند 4 نوع فشار را تحمل کنند که آن ها عبارتند از فشار ترکیبی، فشار خمشی، فشار شعاعی و فشار محوری که باید به این نکته اشاره کرد که برینگ سوزنی جزو محدود برینگ هایی است که میتواند فشار زیاد شعاعی را تحمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *