هوزینگ چیست ؟!

اهمیت روان کننده ها در محیط هایی با حرارت بالا
ژانویه 3, 2021
سرمایه گذاری شرکت SKF بر روی تولید بلبرینگ های خودرو های الکتریکی در کشور چین
سرمایه گذاری شرکت SKF بر روی تولید بلبرینگ های خودرو های الکتریکی در کشور چین
ژانویه 11, 2021

هوزینگ بلبرینگ چیست؟ چه کاربردی این قطعه در یاتاقان ها دارد؟ و سوال های این چنینی که در مورد قطعه هوزینگ بلبرینگ دارید  امروز بررسی و پاسخ داده خواهد شد ، پس با این مقاله از سری مقالات بلبرینگ همراه ما باشید.

یکی از مهم ترین قسمت های غیر قابل تفکیک در سیستم انواع یاتاقان ها هوزینگ بلبرینگ می باشد. در بلبرینگ ها دو حالت کلی در مورد هوزینگ بر قرار می باشد در حالت اول هوزینگ بلبرینگ در داخل قطعه طراحی و جایگذاری می گردد و در حالت دوم هوزینگ خارج از بلبرینگ طراحی شده و به صورت یک قطعه کاملا جذا می باشد.

کاربرد هوزینگ بلبرینگ چیست؟

به طور کلی می توان بیان داشت که هوزینگ بلبرینگ به عنوان یک قطعه برای نگه داری انواع بلبرینگ ها و یاتاقان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

هوزینگ بلبرینگ یک تکه چیست؟

همانطور که اشاره شد هوزینگ بلبرینگ ها به دو صورت ارائه می شوند که هوزینگ بلبرینگ های یک تکه شامل یک عدد بلبرینگ به همراه هوزینگ می باشد که به صورت بسته بندی که کاملا آب بند می باشد ارائه می گردد.این نوع از هوزینگ بلبرینگ ها دارای جنسی آهنی و یا فولادی طراحی و ساخته شده اند که به صورت پرس شده ، مونتاژ گردیده و در انواع مختلف ارائه می شوند.و البته این نکته نباید فراموش شود که هوزینگ ها امکان خود میزانی خواهند داشت و این به دلیل کروی بودن سطح بیرون بلبرینگ و همچنین سطح داخلی هوزینک می باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های هوزینگ بلبرینگ ها این است که از هر دو سمت و به صورت دوبلکس ، مهروموم شده اند و این کار به دلیل عدم ورود روغن و گردو خاک و هر نوع الودگی به داخل این قطعه می باشد.

انواع هوزینگ بلبرینگ ها

هوزینگ بلبرینگ همانند سایر قطعات صنعتی با توجه به موارد مورد استفاده دارای انواع مختلفی می باشد که می توان به موارد زیر اشاره نمود.

هوینگ بلبرینگ ساده

هوزینگ بلبرینگ ساده از موارد پر کاربرد و رایج هوزینگ ها هستند همچنین از هوزینگ بلبرینگ ساده به منظور نصب بر روی انواع بلوک های قطعات استفاده می شود و بیشتر برای انواع ماشین آلات و نیز انواع تجهیزات انتقال نیرو از این قطعه استفاده می کنند.

هوزینگ فلنج مربعی

با توجه به نامگذاری “فلنج مربعی” می توان فهمید که این نوع از هوزینگ ها دارای یک فلنج که به شکل مربع می باشد در زیر خود بوده که این شکل باعث می شود بتوان به راحتی هوزینگ فلنج مربعی را توسط چهار پیچی که در زوایای این هوزینگ طراحی شده نصب کرد. این ویژگی باعث می شود به دلیل داشتن پتانسیل نصب ساده ، از این نوع هوزینگ ها در صنعت استفاده نمود.

هوزینگ بلبرینگ بیضی شکل

در این نوع از هوزینگ بلبرینگ ها همانطور که از شکلشان پیداست به صورت بیضی شکل طراحی و پیاده سازی شده اند و در دو طرف این نوع از هوزینگ می توان دو پیچ نصب کرد. این نوع از هوزینگ بلبرینگ ها موقعی مورد استفاده قرار میگیرد که فضای نصب برای یاتاقان ها بسیار کم می باشد و یا در مواقعی که فاصله بین شفت ها بسیار محدود می باشد.

هوزینگ بلبرینگ پیچ تنظیم

این نوع از هوزینگ بلبرینگ ها کاملا منحصر به فرد می باشند به همین دلیل تنها برای هوزینگ های بلبرینگ یک تکه طراحی و ساختار سازی شده اند. همچنین این نوع از هوزینگ ها از انواع مختلفی تشکیل می شوند که با توجه به روش های نصب آن ها متفاوت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *